Gå vidare till innehåll

Återbetalningspolicy

Återbetalning

För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte av varor inom 30 dagar efter beställning. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.

Returer (om tillämpligt)

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.

Utbyten (om tillämpligt)

Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.

Frakt (Retur)

Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Kostnad för att returnera 399 kr. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.

Frakt

Alla våra produkter skickas inom Sverige med 1-2 dagars spårbar frakt med PostNord om produkten finns i lager. Om produkten inte finns i lager i vårt svenska varuhus skickas din produkt från vårt utländska lager med 6-12 dagars spårbar frakt.

Skickas ordern från vårt utländska varuhus kan du även komma att behöva betala en avgift vid import.

Alla priser i butiken anges i SEK och moms är inte inkluderat i priset, eventuell moms står du som kund för.

Kontakta oss vid frågor: kontakt@funarcade.se

När din order skickats får du ett mejl med en länk där du kan spåra din order.

Ej utlösta varor

För ej utlösta varor debiteras en administrativ avgift om 40% av ordervärdet i kr. Denna avgift debiteras om du inte hämtar ut ditt paket eller om du uppger felaktig adressuppgift som orsakar att paketet skickas åter till oss. Var mycket noga med att alltid ange korrekt namn & leveransadress, du är själv ansvarig om adressen är felaktig och varorna inte når fram till dig. Om du behöver ändra namn eller leveransadress efter att ditt paket är skickat kan vi hjälpa till med detta mot en administrativ avgift på 40% av ordervärdet i kr.

ALLTID FRI FRAKT

6-12 arbetsdagar frakt inom hela Sverige!

GARANTERAD KUNDNÖJDHET

FunArcade är älskad av kunder över hela Sverige!

30 DAGAR ÅNGERRÄTT

Är du inte nöjd med ditt köp? Returnera den och få en full återbetalning!

DYGNET-RUNT SUPPORT

Frågor? Tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig så fort som möjligt!